Sunday, February 20, 2011

aKu Tak BerPeraSAan!!!!~~~

jauh pandang aku melihat..
pohon duduk di situ tak bergerak..
batu-batu kerikil tetap tak beriak....
air dalam kolam tak berkocak...

duduk aku beralaskan rumput hijau...
berpayungkan dedaun rimbun....
berlatarkan langit biru tenang..
bertemankan seisi alam yang
yang riuh dalam damai...

mata aku berpandang pada yang tak tentu...
nafas aku tertahan-tahan dalam sedu..
alam yang tenang gagal tenangkan jiwa dan hati..
panas mata terasa..
tapi terdapat butir-butir air mata...

lama aku pandang pada alam..
tapi tidak sedetik pun..
aku rasa aku bernyawa di dalamnya..
mati hati...
mati rasa..
bertelingguh aku di situ..
tetap begitu..
berapa panjang tidak aku tahu
masa yang bergerak...
berapa banyak kawanan burung yang terbang
tidak pernah aku tahu....

esok mungkin aku pergi..
bergerak ke tempat lain..
mencari lagi sesuatu..
yang mungkin kali ini
aku terasa aku bernyawa di dalamnya.....

No comments:

Post a Comment